You are currently viewing JAK KOMUNIKOWAĆ SIĘ JAK LIDER?

JAK KOMUNIKOWAĆ SIĘ JAK LIDER?

Są przywódcy i ci co przewodzą. Efektywna komunikacja czyli sztuka porozumiewania się ze zrozumieniem jest jedną z podstawowych umiejętności prawdziwego lidera. Komunikacja rozumiana jako sztuka budowania więzi i relacji jest kluczem do sukcesu zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym. Zasady komunikacji jeden na jeden, z grupą czy z publicznością są takie same. Zanim jednak zaczniemy przemawiać do innych, powinniśmy nauczyć się z komunikować z samym sobą.

Nazywam się Magdalena Malicka. Przez wiele lat piastowałam stanowisko prezesa w jednym z największych wydawnictw w Polsce. Rok temu zakończyłam swoją karierę w mediach, by zająć się zawodowo coachingiem. Pragnę dzielić się swoim doświadczeniem z tymi, którzy potrzebują zmiany i motywacji do działania.

Na moim Fanpage’u dowiesz się na czym polega sztuka komunikacji, jak komunikować się, by być zrozumianym, bo znaczenie twojego komunikatu to odpowiedź jaką uzyskujesz. Słowa stanowią zaledwie niewielki procent naszej komunikacji. Większość informacji przekazujesz swojemu rozmówcy świadomie lub nie poprzez mowę twojego ciała czyli komunikację pozawerbalną. Gdy poznasz i zaczniesz świadomie używać wszystkich kanałów, modalności czy metaprogramów komunikacyjnych zaczniesz mieć realny wpływ nie tylko na innych, ale przede wszystkim na siebie samego.

KROK PIERWSZY: KOMUNIKACJA Z SOBĄ SAMYM
Pierwszy i najważniejszy krok, jaki musisz wykonać, by stać się przywódcą, to umiejętność komunikowania się z sobą samym. Nie przekonasz ludzi do swoich racji, jeśli sam w nie wierzysz. Nie poczujesz się spełniony w sferze zawodowej, jeśli w Twoim życiu duchowym, intelektualnym i emocjonalnym będzie panował chaos. I w końcu nie osiągniesz sukcesów w świecie zewnętrznym, jeśli nie zadbasz o to, by Twoje wnętrze wypełniał spokój i poczucie wolności oraz spójność między tym co robisz a twoimi najważniejszymi wartościami.

Musisz nauczyć się porozumiewać się z samym sobą z takim przekonaniem, poczuciem celu i kierunku działania, jak gdybyś przedstawiał ofertę w interesach. Rozmawiaj ze sobą tak, jak rozmawiasz z drugim człowiekiem.

Słuchaj siebie tak, jak słuchasz innych. Dopiero gdy stworzysz trwałą relację z samym sobą, będziesz mógł zbudować prawdziwą więź z światem zewnętrznym.
Co ma wpływ na skuteczność komunikowania się? O 3 elementach skutecznej komunikacji przeczytasz już w kolejnym wpisie!